Pieter Nieuwenhuis, apotheker, Apotheek Oldenzaal, Oldenzaal
Geachte Minister,
Een voorbeeld uit de hele recente praktijk.
Thuiszorgmedewerkers vertrouwen erop dat wij goed voorzien zijn in kathetermaterialen.
Patiënt, terminaal, vrijdagmiddag 14:30 ontslagen uit het ziekenhuis en nu thuis met een recept met allerlei kathetermateriaal. De thuiszorgmedewerker staat aan de balie. Ik heb alles in huis kan ’t zó afleveren maar het wordt niet vergoed.
Daarbij ben ik dienstapotheek en heb ik met de hier preferente zorgverzekeraar Menzis de afspraak dat ik tijdens de dienst altijd kan en mag afleveren. Dus met die mededeling de betreffende zorgverzekeraar gebeld: Kan Niet.
Je lost het wel op, maar eigenlijk moet je de thuiszorgmedewerker met lege handen wegsturen en naar een postorderaar verwijzen.
… graag met spoed leveren …
Verschraling van de zorg. Dat zien we ook regelmatig bij Hospice patiënten. Daar moet ik soms met de collectebus naast het bed gaan staan. Of is er nog wel sprake van zorg?
Hoogachtend,
Pieter Nieuwenhuis, apotheker, Apotheek Oldenzaal, Oldenzaal.